محتوا از مناظر خاصی دارای تعریف است. در بسیاری از حوزهها تعریف این موضوع جز در موارد خاص مثل آموزش دارای تاثیر و بازدهی نیست. و پاسخ به پرسش معنی محتوا چیست می تواند برای افراد غیرقابل فهم باشد، و در مقابل مطرح کردن سوال محتوا چیست برای بعضی از حوزه ها می تواند راهگشا باشد.
برای مثال تعریف آن در گفتار روزانه به دلیل اینکه گفتارها اکثرا لحظهای و با شرایط محیطی رخ میدهند، دارای اهمیت چندانی نیست. اما در حوزههایی مثل رسانه که ارتباط مستقیم نیست و مخاطبان دیده نمیشوند، دارای اهمیت است و باید اثری تولید شود که بتواند مخاطب یا مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد.
در فضای مجازی و یا حوزه کسب و کار میتوان به وسیله یک داده تصویری، متنی و یا صوتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرد. هر چه کیفیت این داده بیشتر باشد، ارتباط بهتر و بازدهی آن بیشتر خواهد بود. همچنین این اثر باید به گونه ای تنظیم شود که برای عموم قابل فهم باشد، و مخاطبان خاص آن نیز بتواند علاوه بر درک اولیه، از آن درک بزرگ تر و بهتری نیز داشته باشند. در نتیجه می توان اهمیت کیفیت محتوا در حوزه رسانه را بالا و مهم دانست، و لازم است در حوزه رسانه این اثر، به وسیله کسانی تهیه شود که در این حوزه تخصص دارند، و میتوانند در یکی از قالبهای ارتباطی بهترین ارتباط را با جامعه مخاطب داشته باشند.
درباره این سایت